OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název:
The Challenges of Being a 'Doubly Double Outsider'; or, When a Czech Scholar Teaches African American Literature in the United States
Citace
Šimčíková, K. The Challenges of Being a 'Doubly Double Outsider'; or, When a Czech Scholar Teaches African American Literature in the United States.
In:
European Scholars Teaching African American Texts.
1. vyd. Ostrava: Repronis, 2007. s. 121-134. 1. ISBN 978-80-7368-314-6.
Podnázev
Rok vydání:
2007
Obor:
Jazykověda
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7368-314-6
Název knihy v originálním jazyce:
European Scholars Teaching African American Texts
Název edice a číslo svazku:
1
Místo vydání:
Ostrava
Název nakladatele:
Repronis
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
14
Počet stran knihy:
136
Strana od:
121
Strana do:
134
Počet výtisků knihy:
100
EID:
Klíčová slova anglicky:
color, divide, doubly double outsider, race, stereotypes, teaching, whiteness
Popis v původním jazyce:
The essay analyzes the implications of my ?doubly double outsider? status as a white, non-Western scholar in teaching a course on AFAM literature in a multi-racial class in the United States. It argues that such a status can enhance students? learning by providing a new perspective from which to assess sensitive issues, and help bridge the divide between white and black students in the classroom.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules