OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra psychologie (25700)
Název:
K pojetí klienta v sociální práci: manažerismus nebo humanistický přístup?
Citace
Mlčák, Z. a Kubicová, A. K pojetí klienta v sociální práci: manažerismus nebo humanistický přístup?.
In:
Proměny klienta služeb sociální práce/ Social Work Client Metamorphoses.
Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. Gaudeamus, 2006. s. 410-416. ISBN 80-7041-716-1.
Podnázev
Rok vydání:
2006
Obor:
Psychologie
Počet stran:
17
Strana od:
410
Strana do:
416
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-7041-716-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proměny klienta služeb sociální práce/ Social Work Client Metamorphoses
Sborník:
Název nakladatele:
Gaudeamus
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Hradecké dny sociální práce
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
client; new managerism; humanistic approach; C. R. Rogers´s theory; acceptation; empathy; authenticity
Popis v původním jazyce:
Příspěvek se zabývá problematikou pojetí klienta v současné sociální práci, a to jednak z pohledu tzv. nového manažerismu a jednak z hlediska humanistického přístupu, který je zde reprezentován teorií C. R. Rogerse. Na základě explikace hlavních principů těchto dvou přístupů autoři tohoto příspěvku dospívají k závěru, že nekritické zavádění principů manažerismu v České republice přináší s sebou zvýšené riziko nadměrné formalizace, standardizace a byrokratizace profese sociálního pracovníka.
Popis v anglickém jazyce:
The paper deals with the concept of client in the contemporary social work. Two standpoints are presented: the new managerial approach and the humanistic approach represented by C. R. Rogers´s theory. The explication of main principles of these two approaches leads the authors to the following conclusion. Uncritical implementation of the managerial model in the Czech republic escalates a danger of excessive formalization, standardization and bureaucracy of social worker profession.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/06:00000098
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules