OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra psychologie (25700)
Název:
Empatie jako kvalita v pomáhajícím vztahu
Citace
Kubicová, A. Empatie jako kvalita v pomáhajícím vztahu.
In:
httpp//conferences@jcu/Affiliation2006-11-02.
s. 1-7. ISBN 978-80-7040-962-6.
Podnázev
Rok vydání:
2006
Obor:
Psychologie
Počet stran:
7
Strana od:
1
Strana do:
7
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-7040-962-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
httpp//conferences@jcu/Affiliation2006-11-02
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní internetové konferenci Afiliace 2006
Místo konání konference:
internetové konference
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Helping relationship, subjective qualities of helping person, empathy, empathic communication
Popis v původním jazyce:
V příspěvku je nastíněna empatie jako kvalitu pomáhajícího vztahu a zároveň jako subjektivní kvalita pomáhající osoby, jak jí vymezuje v rámci psychologie humanistický přístup. V článku jsou uvedeny tři typy definicí konceptu empatie. Problematika empatie v pomáhajícím vztahu musela být z důvodu omezeného rozsahu práce redukována. V předloženém příspěvku je pozornost věnována zejména fenoménu emaptické komunikace. Pomocí Carkhuffovy škály zde byly diferencovány jednotlivé úrovně empatické komunikace. Závěrem byly vyjmenovány subjektivní i objektivní překážky empatické komunikace.
Popis v anglickém jazyce:
The paper shows empathy as a quality in the helping relationship. Empathy is presented here as a subjective quality of a helping person in accord with humanistic approach in psychology. The article discusses three attitudes to defining empathy. Because of the limited extent of the paper, the full range of empathy in the helping relationship issue has been reduced. Empathetic communication was selected for further research. Five levels of empathetic communication are differentiated by Carkhuff´s scale of empathy. Finally, the study mentions subjective and objective obstacles of empathetic communication.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/06:A0800IQ0
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules