OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Empatie jako kvalita v pomáhajícím vztahu
Citace
Kubicová, A. Empatie jako kvalita v pomáhajícím vztahu.
In:
httpp//conferences@jcu/Affiliation2006-11-02.
s. 1-7. ISBN 978-80-7040-962-6.
Subtitle
Publication year:
2006
Obor:
Psychologie
Number of pages:
7
Page from:
1
Page to:
7
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7040-962-6
ISSN code:
Proceedings title:
httpp//conferences@jcu/Affiliation2006-11-02
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Place of publishing:
Neuveden
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní internetové konferenci Afiliace 2006
Místo konání konference:
internetové konference
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Helping relationship, subjective qualities of helping person, empathy, empathic communication
Annotation in original language:
V příspěvku je nastíněna empatie jako kvalitu pomáhajícího vztahu a zároveň jako subjektivní kvalita pomáhající osoby, jak jí vymezuje v rámci psychologie humanistický přístup. V článku jsou uvedeny tři typy definicí konceptu empatie. Problematika empatie v pomáhajícím vztahu musela být z důvodu omezeného rozsahu práce redukována. V předloženém příspěvku je pozornost věnována zejména fenoménu emaptické komunikace. Pomocí Carkhuffovy škály zde byly diferencovány jednotlivé úrovně empatické komunikace. Závěrem byly vyjmenovány subjektivní i objektivní překážky empatické komunikace.
Annotation in english language:
The paper shows empathy as a quality in the helping relationship. Empathy is presented here as a subjective quality of a helping person in accord with humanistic approach in psychology. The article discusses three attitudes to defining empathy. Because of the limited extent of the paper, the full range of empathy in the helping relationship issue has been reduced. Empathetic communication was selected for further research. Five levels of empathetic communication are differentiated by Carkhuff´s scale of empathy. Finally, the study mentions subjective and objective obstacles of empathetic communication.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/06:A0800IQ0
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules