OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Determinanty subjektivního prožívání pracovních podmínek učitelů
Citace
Paulík, K. a Gajda, V. Determinanty subjektivního prožívání pracovních podmínek učitelů.
In:
Psychologické dny 2006. Prožívání sebe a měnícího se světa.
Praha: Univerzita Karlova, FF Katedra psychologie, 2007. Univerzita Karlova, FF Katedra psychologie, 2007. s. 1-6. ISBN 978-80-7308-185-0.
Subtitle
Publication year:
2007
Obor:
Psychologie
Number of pages:
6
Page from:
1
Page to:
6
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7308-185-0
ISSN code:
Proceedings title:
Psychologické dny 2006. Prožívání sebe a měnícího se světa
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Univerzita Karlova, FF Katedra psychologie
Place of publishing:
Praha
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
PSYCHOLOGICKÉ DNY 2006
Conference venue:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
stress; teacher; optimism; hardiness; satisfaction
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá některými faktory ovlivňujícími subjektivní prožívání podmínek souvisejících s prací učitelů na druhém stupni základní školy. Zaměřuje se především vztah dispozičního optimismu a nezdolnosti typu hardiness na jedné straně a míry percipované pracovní zátěž a spokojenosti učitelů na druhé straně.
Annotation in english language:
The paper deals with certain factors which influence subjective experience connected with teacher´s work. It deals especially with dispositional optimism and hardiness on one hand and with the level of perceived work stress and teacher´s satisfaction on the other hand.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/07:A1100I1G
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules