OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu
*
:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště
*
:
Katedra fyziky (31300)
Název
*
:
TENDENCIES OF ICT APPLICATIONS IN EDUCATION
Citace :
Mechlová, E. a Malčík, M. TENDENCIES OF ICT APPLICATIONS IN EDUCATION.
In:
Information and Communication Technology in Education.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. Ostravská univerzita, 2006. s. 32-42. ISBN 80-7368-199-4.
Podnázev :
Rok
*
:
2006
Obor
*
:
Pedagogika a školství
Počet stran
*
:
266
Strana od
*
:
32
Strana do
*
:
42
Forma vydání
*
:
Kód ISBN
*
:
80-7368-199-4
Kód ISSN :
Název sborníku
*
:
Information and Communication Technology in Education
Sborník :
Název nakladatele
*
:
Ostravská univerzita
Místo vydání
*
:
Ostrava
Stát vydání :
Sborník vydaný v ČR
Název konference :
Information and Communication Technology in Education
Místo konání konference
*
:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference
*
:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce
*
:
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky
*
:
ICT, e-learning, process of learning, teacher?s role, creative education, multiple intelligences, constructivism, co-operative learning, and inquiry based learning.
Popis v původním jazyce
*
:
Every country have investigated in ICT in the educational sector, based on the strong belief that the realm of ICT goes far beyond the immediate business and industry applications - how schools, teachers, and learners can benefit from the use of ICT in education and as motivation for changes. Paper presents some results from the research in the Nordic countries to compare with the Czech situation. The last part of paper is devoted to the new developing e-learning theory that has the same features as our theory published in 2003.
Popis v anglickém jazyce
*
:
Every country have investigated in ICT in the educational sector, based on the strong belief that the realm of ICT goes far beyond the immediate business and industry applications - how schools, teachers, and learners can benefit from the use of ICT in education and as motivation for changes. Paper presents some results from the research in the Nordic countries to compare with the Czech situation. The last part of paper is devoted to the new developing e-learning theory that has the same features as our theory published in 2003.
Typ zdroje financování výsledku
*
:
Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu
Název projektu
Seznam ohlasů :
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/06:A1000GSU
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules