OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Pomáhající interakce jako základ sociální práce
Citace
Schneiderová, A. Pomáhající interakce jako základ sociální práce.
In:
Profesní kompetence a jejich hodnocení klienty.
1. vyd. Ostrava: FF OU, 2005. s. 137-163. ISBN 80-7368-129-3.
Subtitle
Publication year:
2005
Obor:
Psychologie
Form of publication:
ISBN code:
80-7368-129-3
Book title in original language:
Profesní kompetence a jejich hodnocení klienty
Title of the edition and volume number:
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
FF OU
Issue reference (issue number):
1.:
Published:
Author of the source document:
Number of pages:
27
Book page count:
351
Page from:
137
Page to:
163
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
social work; helping interaction
Annotation in original language:
Kapitola ? Pomáhající interakce jako základ sociální práce ? reflektuje způsoby poskytování sociálních služeb především jako procesy pomáhání. V obecné rovině nastiňuje systém determinujících faktorů interakce člověka s jeho prostředím a podrobněji charakterizuje pomáhající proces i jeho základní strukturální prvky. Jádro této kapitoly představuje pasáž týkající se vedení poradenských konzultací s klienty, které je explikováno prostřednictvím popisu jejich úvodní, diagnostické, intervenční a finální fáze.
Annotation in english language:
Chapter ? Helping Interaction as the Basis of Social Work ? reflects the ways in which social services are provided, especially as helping processes. In general terms it outlines the system of determining factors of a person?s interaction with his/her environment and characterizes in detail the helping process and its essential structural elements. The key content of this chapter consists of a part concerning the running of counselling sessions with clients. This running of sessions is explained by means of a description of its introductory, diagnostic, interventionist, and final phases.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17250/05:A1000EGS
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules