OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu
*
:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště
*
:
Katedra českého jazyka (25300)
Název
*
:
Výslovnostní styly v reklamě
Citace :
Bartošek, J. Výslovnostní styly v reklamě.
In:
Sborník z Konference česko-slovenské pobočky ISPhS.
Praha: FF UK, 2004. FF UK, 2004. s. 9-18. ISBN 80-7308-062-1.
Podnázev :
Rok
*
:
2004
Obor
*
:
Jazykověda
Počet stran
*
:
59
Strana od
*
:
9
Strana do
*
:
18
Forma vydání
*
:
Kód ISBN
*
:
80-7308-062-1
Kód ISSN :
Název sborníku
*
:
Sborník z Konference česko-slovenské pobočky ISPhS
Sborník :
Mezinárodní
Název nakladatele
*
:
FF UK
Místo vydání
*
:
Praha
Stát vydání :
Sborník vydaný v ČR
Název konference :
Konference česko-slovenské pobočky ISPhS 2004
Místo konání konference
*
:
Praha
Datum zahájení konference
*
:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce
*
:
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky
*
:
Czech language; pronunciation; style; commercials
Popis v původním jazyce
*
:
Množství mluvených reklamních spotů a s nimi i vzájemná konkurence jejich tvůrců se zvyšuje. Proto roste i pestrost jejich zvukové realizace. Užívá se hudba i zpěv a mluví v nich osoby všeho druhu - děti i senioři, ženy i muži, pomalu i rychle, tiše i hlasitě. Užívají všechny variety národního jazyka a příslušné výslovnostní styly - spontánní (soukromý, nedbalý, implicitní) i připravený (dobře srozumitelný, explicitní) vhodný pro veřejné účely. Ve spotech apelujících na vysoké emoce (například na životní harmonii, upřímnou lásku, vlastenectví, úctu a společenskou prestiž) se uplatňuje esteticky i rétoricky působivá řeč školených mluvčích v tzv. vysokém stylu.
Popis v anglickém jazyce
*
:
The increasing number of advertising spots in spoken media, together with the focus on commercial competition, induces a greater variability in their phonetic realization. Music and voice are used in multiple ways (children and senior voices, male and female voices, slow and fast, silent and loud speech). All variants of Czech and all relevant enunciative styles are used - spontaneous (private, casual, implicit) or prepared (comprehensible, explicit). The so-called high style, intended for public purposes, is a specific category.
Typ zdroje financování výsledku
*
:
Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu
Název projektu
Seznam ohlasů :
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules