OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra sociální pedagogiky (45190)
Název:
SUBJEKTIVNÍ SEBEPOJETÍ SOCIÁLNÍ OPORY ŽÁKŮ NA 2. STUPNI ZŠ V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI
Citace
Pavlíková, V. a Chudý, Š. SUBJEKTIVNÍ SEBEPOJETÍ SOCIÁLNÍ OPORY ŽÁKŮ NA 2. STUPNI ZŠ V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
In:
XXXIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Sborník příspěvků z XXXIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu 2025-09-02 Olomouc.
Česká asociace pedagogického výzkumu, 2025. s. 408-411. ISBN 978-80-7392-439-3.
Podnázev
Rok vydání:
2025
Obor:
Počet stran:
4
Strana od:
408
Strana do:
411
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7392-439-3
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sborník příspěvků z XXXIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Sborník:
Národní
Název nakladatele:
Česká asociace pedagogického výzkumu
Místo vydání:
neuvedeno
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
XXXIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
transformation, self-concept, social support, resilience, school success
Popis v původním jazyce:
Úspěch v moderní společnosti závisí na schopnosti člověka přizpůsobit se změnám vyvolaným technologickým pokrokem. V Moravskoslezském kraji je situace ovlivněna úpadkem důlního průmyslu a transformací dalších odvětví, což má dopad na společnost i jednotlivce. Tyto změny se promítají do subjektivního sebepojetí člověka, kde klíčovou roli v procesu adaptace hraje vzdělávací systém. Příspěvek se zaměřuje na vzdělávání, sociální integraci a školní úspěšnost dětí v regionu. Taktéž se zaměřuje na dílčí aspekty vzdělávání a sociální integrace, analyzuje míru společenské podpory a hledá strategie pro zlepšení školní úspěšnosti dětí v regionu. Příspěvek přispěje k navržení opatření podporujících adaptaci, odolnost a vzdělávací úspěšnost v kontextu regionálních změn.
Popis v anglickém jazyce:
Success in modern society depends on people's ability to adapt to the changes brought about by technological progress. In the Moravian-Silesian region, the situation is affected by the decline of the mining industry and the transformation of other sectors, which has an impact on society and individuals. These changes are reflected in people's subjective self-conception, where the education system plays a key role in the adaptation process. This submission focuses on education, social integration and school achievement of children in the region. It also focuses on sub-aspects of education and social integration, analyses the level of social support and looks for strategies to improve the school success of children in the region. The submission will contribute to the design of interventions that promote adaptation, resilience and educational success in the context of regional change.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules