OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Ústav ošetřovatelství a porodní asistence (11630)
Title:
Specifika vedení studentů a zaškolování sester generace Z
Citace
Bobčíková, K. Specifika vedení studentů a zaškolování sester generace Z.
In:
XVIII. Kongres kardiologických sester: XVIII. Kongres kardiologických sester. Sborník abstrakt 2025-02-26 Ostrava.
Subtitle
Publication year:
2025
Obor:
Number of pages:
8
Page from:
neuvedeno
Page to:
neuvedeno
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
neuvedeno
ISSN code:
Proceedings title:
XVIII. Kongres kardiologických sester. Sborník abstrakt.
Proceedings:
Národní
Publisher name:
neuvedeno
Place of publishing:
neuvedeno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
XVIII. Kongres kardiologických sester
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
student, nursing, nurse, practice, mentor, generation Z, leadership, mentorship
Annotation in original language:
Generace Z, do které patří většina současných studentů ošetřovatelství či začínajících sester, je charakteristická tím, že vyrůstala v digitálním prostředí. To ovlivnilo jejich styl učení, komunikaci i očekávání. Abychom generaci Z efektivně podpořili, je klíčové přizpůsobit přístup jejich specifickým potřebám a očekáváním. Vedení studentů a nových pracovníků z řad sester (mentorství) hraje klíčovou roli v profesním rozvoji sester. Přednáška se zaměřuje na efektivní přístup ke studentům ošetřovatelství či začínajícím sestrám se zvláštním ohledem na potřeby generace Z. Důraz by měl být kladen na využití moderních technologií, poskytování rychlé zpětné vazby, individuální přístup a vytvoření bezpečného prostředí. Prioritou je rovněž zajištění jasné komunikace, podpora samostatnosti či trpělivé řešení problémových situací. Správně vedená praxe nebo zaškolování nových pracovníků totiž napomáhá nejen k rozvoji dovedností, ale také posiluje vztah k profesi sestry.
Annotation in english language:
Generation Z, to which the majority of current nursing students or aspiring nurses belong, is characterized by having grown up in a digital environment. This affected their learning style, communication and expectations. In order to effectively support Gen Z, it is crucial to adapt the approach to their specific needs and expectations. Student and new nurse leadership (mentoring) plays a key role in the professional development of nurses. The lecture focuses on an effective approach to nursing students or novice nurses with special regard to the needs of generation Z. Emphasis should be placed on the use of modern technologies, providing quick feedback, individual approach and creating a safe environment. Ensuring clear communication, supporting independence or patiently solving problem situations is also a priority. Properly conducted practice or the training of new workers not only helps to develop skills, but also strengthens the relationship to the nursing profession.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules