OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Algorithmization with AI
Citace
Žáček, M. a Konečná, P. Algorithmization with AI.
In:
DIDSCI+ 2024: 12th International Conference on Research in Didactics of the Sciences: DIDSCI+ 2024: 12th International Conference on Research in Didactics of the Sciences: sborník příspěvků 2024-06-25 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2024. s. 85-86. ISBN 978-80-7599-443-1.
Podnázev
Rok vydání:
2024
Obor:
Počet stran:
2
Strana od:
85
Strana do:
86
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7599-443-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
DIDSCI+ 2024: 12th International Conference on Research in Didactics of the Sciences: sborník příspěvků
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
DIDSCI+ 2024: 12th International Conference on Research in Didactics of the Sciences
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
AI, artificial intelligence, tools, computational thinking, computer science education, algorithmization
Popis v původním jazyce:
This paper focuses on the possibilities of using artificial intelligence tools to support and develop algorithmic thinking within the educational process in primary and secondary schools, following the Framework Educational Program (FEP). Given the growing emphasis on algorithmization in computer science education, we present a study that investigates the effectiveness of specific AI tools aimed at developing computational thinking in students. The outcome is a practical validation of these tools for a school setting to optimize and innovate teaching strategies in computer science.
Popis v anglickém jazyce:
This paper focuses on the possibilities of using artificial intelligence tools to support and develop algorithmic thinking within the educational process in primary and secondary schools, following the Framework Educational Program (FEP). Given the growing emphasis on algorithmization in computer science education, we present a study that investigates the effectiveness of specific AI tools aimed at developing computational thinking in students. The outcome is a practical validation of these tools for a school setting to optimize and innovate teaching strategies in computer science.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules