OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra malby (50230)
Title:
Koncepční a inovativní přístupy ve výuce v ateliéru Malby II na FU OU
Citace
Kowolowski, F. Koncepční a inovativní přístupy ve výuce v ateliéru Malby II na FU OU.
In:
Koudela Tomáš (ed.).
Výtvarná výchova v interakcích.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2024. s. 107-119. ISBN 978-80-7599-471-4.
Subtitle
Publication year:
2024
Obor:
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7599-471-4
Book title in original language:
Výtvarná výchova v interakcích
Title of the edition and volume number:
neuvedeno
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Koudela Tomáš (ed.)
Number of pages:
13
Book page count:
455
Page from:
107
Page to:
119
Book print run:
EID:
Key words in English:
poststructuralism, postmodernism, sign, painting , interpretation, structure, critical thinking, posthistorical art, event, form, perception, meaning, fracture, double meanings, aesthetics, contemporary art, painting in an expanded framework, conceptual discourse, subject, object, context, performativity, non-hierarchical structures knowledge, ephemerality, being, time
Annotation in original language:
Kolektivní monografie je výstupem mezinárodní vědecké konference České sekce INSEA Výtvarná výchova v interakcích pořádané ve dnech 13.–14. 10. 2023 Katedrou výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Ostravské univerzity ve spolupráci s Centrem vizuálních studií Pedagogické fakulty Ostravské univerzity a Českou sekcí INSEA v Ostravě. Editoři připravované kolektivní monografie jsou přesvědčeni, že zvolené téma poskytuje vhodnou platformu pro interdisciplinární prezentaci dané problematiky. V centru pozornosti stojí výtvarná výchova v interakcích, čímž rozumíme její místo a roli v komplexním spektru vztahů, vazeb a vlivů. Cílem je představit výtvarnou výchovu jako doširoka otevřenou entitu, jež je na jednu stranu ovlivňována, zároveň však také sama ovlivňuje.
Annotation in english language:
The collective monograph is the output of the international scientific conference of the Czech section of INSEA Art Education in Interactions organized on October 13–14, 2023 by the Department of Art Education, Faculty of Education, University of Ostrava, in cooperation with the Center for Visual Studies, Faculty of Education, University of Ostrava and the Czech section of INSEA in Ostrava.The editors of the upcoming collective monograph are convinced that the chosen topic provides a suitable platform for an interdisciplinary presentation of the given issue. The focus is on art education in interactions, by which we understand its place and role in a complex spectrum of relationships, connections and influences. The aim is to present art education as a widely open entity that is influenced on the one hand, but also influences itself.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules