OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Dynamika kompetencí sdíleného školního speciálního pedagoga
Citace
Vavrušková, V. Dynamika kompetencí sdíleného školního speciálního pedagoga.
In:
Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice: Sborník z konference s mezinárodní účastí Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice 2023-11-15 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2024. s. 94-103. ISBN 978-80-7599-467-7.
Subtitle
Publication year:
2024
Obor:
Number of pages:
10
Page from:
94
Page to:
103
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7599-467-7
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník z konference s mezinárodní účastí Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
shared school special educator, competency dynamics, student with special educational needs, inclusive education
Annotation in original language:
Tento příspěvek se zaměřuje na dynamiku kompetencí sdíleného školního speciálního pedagoga v kontextu inkluzivního vzdělávání. Zaměřuje se na význam, úlohy a zodpovědnosti sdílených školních speciálních pedagogů, jejichž služeb využívá více základních škol najednou. Zdůrazňuje potřebu pružnosti, adaptability a kompetence speciálních pedagogů v reagování na různorodé potřeby žáků. Dále se tento příspěvek zabývá výzvami, kterým čelí školní speciální pedagogové při udržování a rozvoji svých kompetencí a navrhuje postupy pro jejich efektivní řízení a zlepšení.
Annotation in english language:
This paper focuses on the dynamics of shared school special educator competencies in the context of inclusive education. It focuses on the meaning, roles and responsibilities of shared school special educators whose services are used by multiple primary schools simultaneously. It emphasizes the need for flexibility, adaptability, and competence of special educators in responding to the diverse needs of students. Furthermore, this paper discusses the challenges that special educators face in maintaining and developing their competencies and suggests strategies for effective management and improvement.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/24:A25039JG
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules