OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra hudební výchovy (45010)
Title:
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v základní umělecké škole
Citace
Mazurek, J. Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v základní umělecké škole: vliv motorických schopností na výuku hry na hudební nástroj.
In:
Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice: Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí TEORIE A PRAXE SOUDOBÉ SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY 2023-11-15 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2024. s. 75-82. ISBN 978-80-7599-467-7.
Subtitle
vliv motorických schopností na výuku hry na hudební nástroj
Publication year:
2024
Obor:
Number of pages:
8
Page from:
75
Page to:
82
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7599-467-7
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí TEORIE A PRAXE SOUDOBÉ SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Student with special educational needs; inclusion; autism spectrum disorder; elementary school of art, music education; playing a musical instrument; motor skills.
Annotation in original language:
Příspěvek ilustruje na konkrétním případě žáka se speciálními vzdělávacími potřebami možnosti, které v oblasti inkluzivního vzdělávání poskytuje základní umělecké školství. Z pohledu pedagoga hudebního oboru a speciálního pedagoga poukazuje na specifika motorických dovedností a jejich přímý vliv na osvojení hry na hudební nástroj.
Annotation in english language:
The paper illustrates the possibilities offered by elementary art education in the field of inclusive education in the case of a pupil with special educational needs. From the perspective of a music teacher and a special pedagogue, it highlights the specifics of motor skills and their direct influence on the acquisition of playing a musical instrument.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/24:A25039IL
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules