OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
THE EFFECT OF THE BYOD MODEL IN COMPARISON WITH THE TRADITIONAL USE OF ICT IN PRIMARY SCHOOLS
Citace
Kancner, M., Javorčík, T. a Havlásková, T. THE EFFECT OF THE BYOD MODEL IN COMPARISON WITH THE TRADITIONAL USE OF ICT IN PRIMARY SCHOOLS.
In:
ECEL: European Conference on E-Learning: Proceedings of the 23rd European Conference on e-Learning Brighton.
Reading: Academic Conferences International Ltd., 2024. s. 153-160. ISSN 2048-8637.
Podnázev
Rok vydání:
2024
Obor:
Počet stran:
8
Strana od:
153
Strana do:
160
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
Kód ISSN:
2048-8637
Název sborníku:
Proceedings of the 23rd European Conference on e-Learning
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Academic Conferences International Ltd.
Místo vydání:
Reading
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
ECEL: European Conference on E-Learning
Místo konání konference:
Brighton
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
ICT; BYOD; Education; Digital technology
Popis v původním jazyce:
V médiích a literatuře se dnes často tvrdí, že se nacházíme v době obrovského technologického růstu, kdy se vše ve společnosti modernizuje a digitální technologie jsou v převahe. Naopak, digitální technologie mohou vést ke změnám ve společnosti a výrazně ovlivnit mezilidské vztahy a komunikaci mezi lidmi. Digitální technologie ovlivňují všechny generace a zejména děti na základních školách. Zdá se, že využívání těchto zařízení ve výuce by mohlo být přínosné pro obě strany, školu i žáky. Díky jejich flexibilitě existuje možnost využití různých didaktických přístupů, které přímo reagují na specifické styly učení a různorodé potřeby žáků, od těch nejpomalejších až po ty nejnadanější. Cílem tohoto příspěvku je popsat vliv modelu BYOD (Bring Your Own Device) ve srovnání s tradičním pojetím digitálních technologií ve výuce na 2. stupni základní školy. Cílem výzkumu bylo porovnat vliv modelu BYOD ve výuke ve srovnání s tradičním pojetím digitálních technologií za pomoci dotazníku a didaktického testu. Výzkum byl realizován v České republice a využíval žákovské chytré telefony a iPady. Pro tento výzkum byly navrženy a realizovány tematicky shodné vyučovací jednotky pro dvě skupiny žáků. Obě skupiny se od sebe lišily pouze způsobem využití digitálních technologií. Tento experiment byl proveden v rámci výuky dvou tříd dětí ve věku 11-12 let. Výzkumu se zúčastnilo celkem 42 dětí, z nichž 18 tvořilo experimentální skupinu a 24 kontrolní skupinu. Návrh tematických celků byl orientován na jeden z modulů předmětu informatika. Konkrétně byly hodiny zaměřeny na hardware a software. Pro intervenci modelu BYOD do výuky byla vybrána webová aplikace Nearpod, a to především z důvodu její dostupnosti a snadné orientace v aplikaci. Výsledky výzkumu naznačují, že model BYOD nemusí být vždy efektivní; diskutovány jsou však faktory, které to způsobily nebo jinak ovlivnily.
Popis v anglickém jazyce:
It is often today claimed in the media and literature that we are in a time of tremendous technological growth, with everything in society being modernised and the dominance of digital technologies on the horizon. In contrast, digital technologies can result in changes in society and greatly affect interpersonal relationships and communication between people. Digital technologies affect all generations, and especially children in primary school. It seems that the use of these devices in education could be beneficial for both parties, schools and pupils. Thanks to their flexibility there is the possibility of using different didactic approaches that directly respond to the specific learning styles and diverse needs of pupils, from the slowest to the most gifted. The aim of this paper is to describe the effect of the Bring Your Own Device (BYOD) model in comparison to the traditional concept of digital technology in the higher primary school classroom. The aim of the research was to compare the effect of the BYOD model on teaching compared to the traditional use of digital technology using a questionnaire and a didactic test. The research was conducted in Czech Republic and utilized pupils smartphones and Ipads. For this finding, thematically identical teaching units were designed and implemented for two groups of pupils. The two experimental groups differed from each other only in the way they used digital technologies. This experiment was conducted in the context of teaching two tribal classes of children 11-12 years old. A total of 42 children participated in the research, of which 18 formed the research group and 24 formed the control group. The design of the thematic units was oriented to one of the modules of the computer science subject. Specifically, the lessons focused on hardware and software. The Nearpod web application was chosen for the BYOD model intervention in teaching, mainly because of its availability, accessibility and ease of orientation in the application. The research results suggest that the BYOD model may not always be effective; however, factors that caused or otherwise influenced this are discussed.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules