OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
ÚVOD DO PROBLEMATIKY DIŠTANČNÍ VÝUKY PEDAGOGICKÝCH DISCIPLÍN VE VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ
Citace
Malach, J. a Grania Dordová, E. ÚVOD DO PROBLEMATIKY DIŠTANČNÍ VÝUKY PEDAGOGICKÝCH DISCIPLÍN VE VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ.
In:
JUVENILIA PEDAGOGICA 2024. Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov: JUVENILIA PEDAGOGICA 2024. Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov 2024-02-09 Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, Trnava.
Trnava: Trnavská univerzita, 2024. s. 82-87. ISBN 978-80-568-0660-9.
Podnázev
Rok vydání:
2024
Obor:
Počet stran:
6
Strana od:
82
Strana do:
87
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-568-0660-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
JUVENILIA PEDAGOGICA 2024. Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Trnavská univerzita
Místo vydání:
Trnava
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
JUVENILIA PEDAGOGICA 2024. Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov
Místo konání konference:
Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, Trnava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Distance teaching, pedagogical disciplines, education of primary school teachers, ICT, COVID-19
Popis v původním jazyce:
Současná světová situace, fenoménu, tedy post-pandemické doby, jež je spjatá s COVID-19 zasáhla do všech oblastí života společenství po celém světě. V rámci vzdělávání došlo k významným změnám a to v podobě nutnosti implementovat ve vzdělávání výuku distančním způsobem ve všech stupních vzdělávání. Za pozitivní dopad tohto období by se dal považovat turbulentní rozvoj a implementace ICT do výuky a vzdělávání, ale také e-learningu. Pandemická situace poskytla distančnímu vzdělávání a učení značnou příležitost a podporu ve velmi rychlém a dynamickém rozvoji ve svém oboru a také v přípravě budoucích učitelů a pedagogů a jejich výuky na univerzitách. Globální vzdělávací trendy významně zdůrazňují podporu a implementaci online vzdělávání. Četné studie a výzkumy například ukázaly výhody e-learningu při výuce budoucích učitelů a jejich vzdělávání. Výhody tradiční výuky a e-learningu jsou zdokumentovány při implementaci hybridních forem učení. (Pérez-Marín, Pascual-Nieto, 2012; Piccioni et al., 2014; Olelewe, Agomuo, 2016). Předmětem tohoto příspěvku je přehledová studie vybraných, doposud publikovaných výzkumů z oblasti problematiky distančního vzdělávání pedagogických disciplín ve vzdělávání učitelů. Zároveň se jedná o prezentaci projektu výzkumu dizertační práce s názvem „Distanční výuka pedagogických disciplín ve vzdělávání učitelů primárních škol“.
Popis v anglickém jazyce:
The current world situation, the phenomenon, i.e. the post-pandemic era, which is connected with COVID-19, has affected all areas of community life around the world. There have been significant changes in education in the form of the need to implement distance learning in all levels of education. The turbulent development and implementation of ICT in teaching and learning, as well as e-learning, could be considered a positive impact of this period. The pandemic situation has given distance education and learning a considerable opportunity and support in a very fast and dynamic development in its field, as well as in the preparation of future teachers and pedagogues and their teaching at universities. Global education trends significantly emphasize the support and implementation of online education. Numerous studies and researches, for example, have shown the benefits of e-learning in the teaching and training of future teachers. The advantages of traditional teaching and e-learning are documented when implementing hybrid forms of learning. (Pérez-Marín, Pascual-Nieto, 2012; Piccioni et al., 2014; Olelewe, Agomuo, 2016). The subject of this contribution is an overview study of selected, so far published research in the field of distance education of pedagogical disciplines in teacher education. At the same time, it is a presentation of a dissertation research project entitled "Distance teaching of pedagogical disciplines in the education of primary school teachers".
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules