OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Kulturní prostředí ve vztahu k integraci dítěte do běžné školy
Citace
Vitásková, K. Kulturní prostředí ve vztahu k integraci dítěte do běžné školy.
In:
Transformace ve vzdělávání dětí s mentální retardací.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2005. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2005. s. 21-25. ISBN 80-7368-031-9.
Podnázev
Rok vydání:
2005
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
Strana od:
21
Strana do:
25
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-7368-031-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
Transformace ve vzdělávání dětí s mentální retardací
Sborník:
Název nakladatele:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Transformace ve vzdělávání dětí s mentální retardací
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Popis v původním jazyce:
Příspěvek je obsahově rozdělen do dvou rovin. V první části se zabývá diferenciálními východisky pojmů kultura, kulturní zázemí a prostředí a ve druhé akceptací, přínosem a smyslem vytváření specifických a odlišných prostředí. Článek poukazuje na projevy handicapovaného jedince ve všech rovinách či součástech kultury a nastiňuje teorie sociálně-kulturních handicapů, které vycházejí z rozdílností sociálního a kulturního prostředí. Jako jedno z možných řešení, které by pomohlo transformovat vzdělávání, zejména integrovaných žáku s mentální retardací, představuje metodu multisenzorických místností ? metodu snoezelen. Závěrem poukazuje na kulturu prostředí jako na podmiňující charakteristiku úspěšné adaptace a integrace dětí do běžných škol.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules