OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Využití výsledků profesiografie učitelů základních a středních škol při hledání nových možností vzdělávání učitelů pro 21. století
Citace
Kurelová, M. a Krejčí, V. Využití výsledků profesiografie učitelů základních a středních škol při hledání nových možností vzdělávání učitelů pro 21. století.
In:
Pedagogické vědy 2000 Ostrava.
Ostrava, OU, PdF: Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta, 2000. Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta, 2000. s. 67-76. ISBN 80-7042-170-3.
Subtitle
Publication year:
2000
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
67
Page to:
76
Form of publication:
ISBN code:
80-7042-170-3
ISSN code:
Proceedings title:
Pedagogické vědy
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská univerzita Ostrava, Pedagogická fakulta
Place of publishing:
Ostrava, OU, PdF
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Professiography the teacher; professiographic method; professional competence the teachers; pedagogical qualification; competency; working conditions for professional teacher´s activity; themselves-reflection
Annotation in original language:
Autoři jednak definují základní klíčové pojmy, a to pojmy profesiografie učitele, profesiografická metoda, profesní kompetence učitelů, pedagogická kvalifikace a pedagogická způsobilost, jednak prezentují přehled jimi doposud realizovaných pedeutologicko-profesiografických výzkumů v ČR, Polsku, na Slovensku a v Rakousku. Kladou si další výzkumné otázky týkající se pracovních podmínek a zatíženosti učitelů, jejich profesních činností, předností a nedostatků učitelského povolání a stresujících faktorů v něm, ochoty a dovednosti sebereflexe učitelů aj. Nastiňují další etapy výzkumu v letech 2000-2001.
Annotation in english language:
In part the authors define basic passwords, namely notions professiography the teacher, professiographic method, professional competence of the teachers, pedagogical qualification and pedagogical competency, in part present the summary of the till now implemented pedeutologic-professiographic researchs in czech republic, Poland, Slovakia and in Austria. They ask other research questions concerning working conditions and carrying-capacity the teachers, their professional activities, preferences and shortcomings of teacher´s mission and stress factors there, willingness and facility of themselves-reflection the teacher´s et al. They outline next periods of researchs in years 2000-2001.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/00:0000020
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules