OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výchovy k občanství (45060)
Title:
Výchova k hodnotám v liberálním státě aneb Substanciální a procedurální hodnoty a škola
Citace
Kubeczka, A. Výchova k hodnotám v liberálním státě aneb Substanciální a procedurální hodnoty a škola.
In:
Profesionalizace vzdělávání učitelů občanské výchovy.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. Ostravská univerzita, 2004. s. 68-80. ISBN 80-7042362-5.
Subtitle
Publication year:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
68
Page to:
80
Form of publication:
ISBN code:
80-7042362-5
ISSN code:
Proceedings title:
Profesionalizace vzdělávání učitelů občanské výchovy
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
liberalism; multiculturalism; education; values
Annotation in original language:
Text se věnuje problematice výchovy k substanciálním hodnotám v liberálním státě. Charakterizuje a srovnává dva v současnosti nejdůležitější přístupy - liberální a multikulturní. Nejprve vysvětluje liberální nárok na neutralitu mezi jednotlivými koncepcemi dobrého života a multikulturní kritiku tohoto nároku. Pokračuje Taylorovým rozdělením liberalismu 1 a liberalismu 2 a hovoří o dvojím typu závazků: univerzálního - obecně lidského a partikulárního - k rodině, náboženské komunitě, politické komunitě apod. Dále rozebírá důsledky obou přístupů pro výchovu dětí: Uvádí konkrétní příklady (frankofonní školy v Québecu, lužicko-srbské školy v Německu aj.), které mu umožní spolu s Dworkinem vyčlenit dvojí typ argumentace: argumentaci principiální a argumentaci politickou. Končí rozlišením hodnot substanciálních a procedurálních a tvrzením, že liberální stát by měl děti vychovávat k procedurálním hodnotám a o hodnotách substanciálních by je měl pouze informovat.
Annotation in english language:
The text deals with liberal and multicultural concepts of education. It distinguishes between normative and procedural values and claims that liberal state should educate children to procedural values and inform about normative values.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules