OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra výchovy k občanství (45060)
Název:
Výchova k hodnotám v liberálním státě aneb Substanciální a procedurální hodnoty a škola
Citace
Kubeczka, A. Výchova k hodnotám v liberálním státě aneb Substanciální a procedurální hodnoty a škola.
In:
Profesionalizace vzdělávání učitelů občanské výchovy.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. Ostravská univerzita, 2004. s. 68-80. ISBN 80-7042362-5.
Podnázev
Rok vydání:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
Strana od:
68
Strana do:
80
Forma vydání:
Kód ISBN:
80-7042362-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
Profesionalizace vzdělávání učitelů občanské výchovy
Sborník:
Název nakladatele:
Ostravská univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celostátní akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
liberalism; multiculturalism; education; values
Popis v původním jazyce:
Text se věnuje problematice výchovy k substanciálním hodnotám v liberálním státě. Charakterizuje a srovnává dva v současnosti nejdůležitější přístupy - liberální a multikulturní. Nejprve vysvětluje liberální nárok na neutralitu mezi jednotlivými koncepcemi dobrého života a multikulturní kritiku tohoto nároku. Pokračuje Taylorovým rozdělením liberalismu 1 a liberalismu 2 a hovoří o dvojím typu závazků: univerzálního - obecně lidského a partikulárního - k rodině, náboženské komunitě, politické komunitě apod. Dále rozebírá důsledky obou přístupů pro výchovu dětí: Uvádí konkrétní příklady (frankofonní školy v Québecu, lužicko-srbské školy v Německu aj.), které mu umožní spolu s Dworkinem vyčlenit dvojí typ argumentace: argumentaci principiální a argumentaci politickou. Končí rozlišením hodnot substanciálních a procedurálních a tvrzením, že liberální stát by měl děti vychovávat k procedurálním hodnotám a o hodnotách substanciálních by je měl pouze informovat.
Popis v anglickém jazyce:
The text deals with liberal and multicultural concepts of education. It distinguishes between normative and procedural values and claims that liberal state should educate children to procedural values and inform about normative values.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules