OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Schola Ludus J. A. Komenského a současné pojetí dramatické výchovy
Citace
Karaffa, J. Schola Ludus J. A. Komenského a současné pojetí dramatické výchovy.
In:
Wspólnota dziedzictwa kulturowego.
1. vyd. Kraków: Impuls, 2004. s. 137-148. ISBN 83-7308-317-0.
Podnázev
Rok vydání:
2004
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Kód ISBN:
83-7308-317-0
Název knihy v originálním jazyce:
Wspólnota dziedzictwa kulturowego
Název edice a číslo svazku:
Místo vydání:
Kraków
Název nakladatele:
Impuls
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
12
Počet stran knihy:
Strana od:
137
Strana do:
148
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Jan Amos Komenský, Schola Ludus, school games, dramatic education, pedagogical conception of the theatre
Popis v původním jazyce:
Myšlenky českého teologa, filozofa, spisovatele a pedagoga Jana Amose Komenského (1592 - 1670) mohou být stále aktuální a užitečné nejenom pro pedagogy. Proto se pokusíme nahlédnout na jeho Scholu Ludus (Školu na jevišti, někdy také předkládanou jako Školu hrou) a porovnat odkazy, které nám zanechal se současným pojetím dramatické výchovy. Jeho práce měla mimořádný význam pro vývoj pedagogického pojetí divadla, protože jeho přístup je zcela originální a v mnoha ohledech vybočuje z celého vývoje školských her v té době. Jistá konfrontace s jeho odkazy se dotýká pedagogických zkušeností, pro něž hranice států nemusí být překážkou.
Popis v anglickém jazyce:
The ideas of the Czech theologian, writer and educator Jan Amos Komenský (1592 ? 1670) can be still relevant and useful not only for educators. That is why we will try to look at his Schola Ludus (school on the stage, sometimes translated as School as a game) and compare legacy he left with the current theory of dramatic education. His work has had an exceptional importance for the development of pedagogical conception of the theatre because his approach is purely original and in many aspects deviates from all the development of school games in that time. A certain confrontation with his inheritance touches the pedagogical experience, for which the state border doesn?t have to be a barrier.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/04:00000050
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules