OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
The attitudes of Czech and Polish parents towards institutionalized education of two year - old children according to kindergarden teachers in the Czech republic and nursey school teachers in Poland
Citace
Fodorová, K. a Solich, D. K. The attitudes of Czech and Polish parents towards institutionalized education of two year - old children according to kindergarden teachers in the Czech republic and nursey school teachers in Poland: Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY.
In:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY: Conference proceedings international scientific conference 2023 Frenštát pod Radhoštěm.
Ostrava: Vysoká škola Prigo, 2023. s. 74-84. ISBN 978-80-87291-34-4.
Podnázev
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY
Rok vydání:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
10
Strana od:
74
Strana do:
84
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-87291-34-4
Kód ISSN:
27882012
Název sborníku:
Conference proceedings international scientific conference
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Vysoká škola Prigo
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY
Místo konání konference:
Frenštát pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Current Social Problems, Kindergarten in the Czech Republic, Nursery School in Poland, Two-YearOld Child, Teacher, Parents
Popis v původním jazyce:
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky mezinárodního kvalitativně orientovaného výzkumu postojů rodičů v České republice a v Polské republice k institucionálnímu vzdělávání dvouletých dětí z pohledu učitelek v české republice a pěstounek v polské republice. Použitou metodou byl nestandardizovaný rozhovor. Zjišťovali jsme názor učitelů a pěstounů na důvod, proč rodiče uplatňují institucionální vzdělávání pro jejich dvouleté děti, jaký názor mají učitelky a pěstounky na umístění dvouletých dětí do institucí poskytující vzdělávání a jaká očekávání dle jejich názoru mají rodiče od institucionálního vzdělávání svých dvouletých dětí. Získané výsledky z odpovědí učitelek a pěstounek jsme analyzovaly a následně vydefinovaly kódy, zastřešující nejpočetnější odpovědi. Kódy představují výzkumné výsledky a ty jsme komparovali mezi českou a polskou republikou. Zjistili jsme shodu ve všech třech výsledných kódech, odpovědí na naše výzkumné otázky. Rodiče nejpočetněji volí vzdělávání svých dvouletých dětí v instituci z důvodu nástupu do zaměstnání, názory učitelek a pěstounek na vzdělávání dvouletých dětí je negativní a očekávání rodičů od institucionálního vzdělávání jsou o velké důvěře k odbornosti učitelů a pěstounů při zvládnutí vývoje dítěte a jeho pozitivních výsledků.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/23:A2402N02
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules