OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
The student's academic aspirations, predispositions and educational support
Citace
Malach, J., Vicherková, D., KOLÁŘ, M. a Malachová, K. The student's academic aspirations, predispositions and educational support.
In:
Malach, J., Vicherková, D., Kolář, M., Malachová, K..
Education Applications & Developments VIII.
VIII. vyd. Lisabon: in Science Press, 2023. s. 144-157. ISBN 978-989-53614-6-5.
Podnázev
Rok vydání:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-989-53614-6-5
Název knihy v originálním jazyce:
Education Applications & Developments VIII
Název edice a číslo svazku:
neuvedeno
Místo vydání:
Lisabon
Název nakladatele:
in Science Press
Označení vydání
(číslo vydání):
VIII:
Vydáno:
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu:
Malach, J., Vicherková, D., Kolář, M., Malachová, K.
Počet stran:
14
Počet stran knihy:
561
Strana od:
144
Strana do:
157
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
academicaspiration,academicpredispositions,interestinthestudy,educationalsupport,technicalthinking
Popis v původním jazyce:
Thischapterpresentstheresultsofempiricalresearchaimingtoclassifythestudentsoftheresearchgroupbytheirsubjectiveviewoftheirstudyambitionsandassumptionsandanalysetherelationshipbetweenthem.Teachers'andschools'incentivestoguidestudentstowardstechnologicalthinkinganddeepentheschool'sinterestinthefieldofstudywereexaminedaselementsofacademicsupport.Thestudents'viewsonbothofthesevariableswererelatedtotheperceptionoftheireducationalaspirations.Academicaspirationexpressestheanticipatedlevelofperformanceorpositionthestudentswishtoachieve.Studypredispositionsareasetofknowledge,competencies,cognitiveabilities,talents,studyambitionsandmotivations.Theresearchsampleconsistsof907technicalsecondaryschoolstudentsintheCzechRepublic.Descriptivedatashowed,thatmorethanhalfoftherespondentsbelievetheyhavesuitableprerequisitesforstudyingandaspiretothestatusofagoodstudent.Only3%lacktheseprerequisitesandhavenoambitiontobegoodstudents.Studentswithhigheraspirationsmorefrequentlybelievethattheyhavesufficientprerequisitesforstudyingandperceiveschoolsupporttodeepentheirinterestinthefield.However,educationalaspirationsareseparatefromstudents'opinionsabouttheteacher'seffortstodeveloptechnicalthinking.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/23:A2402LHX
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules