OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra zdravotně-sociálních studií (20100)
Název:
IS THE POSITIVE ILLUSORY BIAS AGE-RELATED? EXAMINING DISCREPANT SELF-PERCEPTIONS OF ACADEMIC COMPETENCE IN MIDDLE-SCHOOL STUDENTS WITH AND WITHOUT ADHD
Citace
Škobrtal, P., Benešová, I., Stránská, Z., Pospíšil, R. a Novotný, M. IS THE POSITIVE ILLUSORY BIAS AGE-RELATED? EXAMINING DISCREPANT SELF-PERCEPTIONS OF ACADEMIC COMPETENCE IN MIDDLE-SCHOOL STUDENTS WITH AND WITHOUT ADHD.
In:
INTED2023 Proceedings 2023-03-06 Valencia, Spain.
INTED, 2023. s. 5676-5683. ISBN 978-84-09-49026-4.
Podnázev
Rok vydání:
2023
Obor:
Psychologie
Počet stran:
7
Strana od:
5676
Strana do:
5683
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-84-09-49026-4
Kód ISSN:
2340-1079
Název sborníku:
INTED2023 Proceedings
Sborník:
Název nakladatele:
INTED
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
Valencia, Spain
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Middle-school students, positive illusory bias, ADHD, cognitive functioning
Popis v původním jazyce:
Middle-school students with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) overestimate their scholastic competence when using explicit self-report measures. This phenomenon is known as positive illusory bias (PIB). This study examined the relationship between age and PIB by comparing middle-school students with ADHD to a group of typically developing children.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules