OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Název:
Analýza kurikulárních a koncepčních dokumentů v České republice z perspektivy STEAM
Citace
Dostál, P., Štěpánek, R. a Slovák, S. Analýza kurikulárních a koncepčních dokumentů v České republice z perspektivy STEAM.
In:
Trendy ve vzdělávání 2023 - sborník abstraktů mezinárodní konference 2023-04-26 Olomouc.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2023. s. 14-14. ISBN 978-80-244-6230-1.
Podnázev
Rok vydání:
2023
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
1
Strana od:
14
Strana do:
14
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-244-6230-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
Trendy ve vzdělávání 2023 - sborník abstraktů mezinárodní konference
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání:
Olomouc
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
discussion; RVP ZV; STEM; STEAM
Popis v původním jazyce:
Svět se mění a je v zájmu společnosti inovovat vzdělávání s reflexí těchto změn. Transformace vzdělávání je stále probíhající proces, avšak některé děje mohou znamenat zásadní posun a jsou významnou příležitostí ke zvýšení kvality vzdělávání a tím i kvality života společnosti. Takovou změnou v České republice může být nyní probíhající revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále RVP ZV), který je základním kurikulárním dokumentem na státní úrovni. Autoři příspěvku si kladou otázku, jak se do vznikajících koncepčních dokumentů promítá koncept STEAM (případně STEM). Tento přístup ke vzdělávání, který propojuje vědu, techniku, technologie, umění a matematiku, podporuje snahu logicky nacházet řešení a vytváří nové možnosti pro inovace a maximální rozvoj potenciálu každého žáka. Integrující přístup STEAM rozvíjí kreativní a kritické myšlení, inovační potenciál a schopnost řešit výzvy reálného světa s dynamickým vědeckotechnologickým vývojem v kontextu environmentálních a společenských změn. Cílem příspěvku je přispět k diskusi o probíhající revizi RVP ZV v České republice se zaměřením na koncept STEAM.
Popis v anglickém jazyce:
The aim of the article is to contribute to the discussion about the ongoing revision of the RVP ZV in the Czech Republic with a focus on the STEAM concept.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules