OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra sociální pedagogiky (45190)
Název:
Terapeutická práce s rizikovými dětmi a mládeží v kontextu sociální pedagogiky
Citace
Kubíčková, H. Terapeutická práce s rizikovými dětmi a mládeží v kontextu sociální pedagogiky.
In:
SOCEDU: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogik 2022-06-16 Trnava.
Trnava: Trnavská univerzita v Trnavě, 2022. s. 69-77. ISBN 978‑80‑568‑0522‑0.
Podnázev
Rok vydání:
2022
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
69
Strana do:
77
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978?80?568?0522?0
Kód ISSN:
Název sborníku:
Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogik
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Trnavská univerzita v Trnavě
Místo vydání:
Trnava
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
SOCEDU
Místo konání konference:
Trnava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
therapeutic approach, children vulnerable, risky behavior, corrective experience, re-education
Popis v původním jazyce:
Prostřednictvím příspěvku, který je zpracován v kontextu dobré praxe sociální pedagogiky, bych chtěla poukázat na zvláštnosti terapeutické práce s dětmi a mládeží, kteří jsou ohroženi sociálním selháním. Konkrétně se budu věnovat průběhu a metodám terapeutické práce, a zaměřím se rovněž na přínosy a limity terapeutického procesu u jedinců s rizikovým chováním. Výchozím bodem pro terapeutickou práci s rizikovými jedinci je porozumění, že specifické projevy v oblasti uvažování, chování i prožívání jsou důsledkem kumulovaných zátěžových, případně traumatických událostí v jejich životě. Terapeutický přístup by měl umožnit jedinci se ukotvit ve svém životě prostřednictvím autentického a bezpečného vztahu mezi ním a terapeutem. Terapeut je v tomto nesnadném procesu průvodcem dítěte (respektive mladého člověka) na jeho cestě. Nabízí mu přijetí se vším, co k němu patří; ukazuje mu odlišné varianty reakcí, než na jaké je zvyklé; pokouší se zesílit jeho hlas v různých sociálních prostředích; a především se zaměřuje na posílení jeho vlastní sebehodnoty.
Popis v anglickém jazyce:
Through this contribution, compiled in the context of good practice of social pedagogy, I want to point out the peculiarities of therapeutic work with children and youth at risk of social failure. I will primarily focus on the process and methods of therapeutic work as well as on the benefits and limits of the therapeutic process for individuals with risky behavior. The starting point for therapeutic work with individuals at-risk is the understanding that specific manifestations in the area of thinking, behavior, and experience are the result of cumulative stressful or traumatic events in their lives. The therapeutic approach should help the individuals to anchor themselves in their lives through an authentic and secure relationship between them and the therapist. The therapist is the child's (or young person's) guide in this demanding process. The therapist offers him acceptance with all that belongs to that, showing him different variants of reactions than he was used to, tries to amplify his voice in various social settings, and above all, focuses on strengthening his awareness of his worth
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules