OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Komunikace a škola (Komunikace versus systém při školní výuce mateřštiny)
Citace
Svobodová, J. Komunikace a škola (Komunikace versus systém při školní výuce mateřštiny).
In:
Komunikácia a text: Komunikácia a text 2001-11-15 Prešov.
Prešov: Prešovská univerzita, 2003. Prešovská univerzita, 2003. s. 85-90. ISBN 80-89038-21-2.
Subtitle
Publication year:
2003
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
6
Page from:
85
Page to:
90
Form of publication:
ISBN code:
80-89038-21-2
ISSN code:
Proceedings title:
Komunikácia a text
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Prešovská univerzita
Place of publishing:
Prešov
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Komunikácia a text
Conference venue:
Prešov
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
communicative linguistics; language system; mother tongue truition at school; didactics of the Czech language and its variations; communicative competence of pupils
Annotation in original language:
Autorka konstatuje, že donedávna se mateřský jazyk předkládal ve školních učebnicích především deskriptivně z pohledu systému, jeho regulí, paradigmat a výjimek z nich. Hledá a objasňuje způsob, jak dospět k účinné a užitečné symbióze komunikace a výuky jazykového systému, aby cílem byla posílená a obohacená komunikační kompetence žáků.
Annotation in english language:
Contrary to the way the mother tongue has been presented at schools predominantly as a description of rules, paradigms, and exceptions, the present paper is an attempt at seeking an efficient and useful symbiosis of communication and mother-tongue truition with the aim of richer multilevel communicative competence of pupils.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/03:00000028
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules