OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra psychologie (25700)
Název:
Teorie celoživotního vývoje
Citace
Millová, K. Teorie celoživotního vývoje.
In:
Psychologie osobnosti : hlavní témata, současné přístupy.
Praha: Grada, 2010. s. 167-195. Psyché. ISBN 978-80-247-3434-7.
Podnázev
Rok vydání:
2010
Obor:
Psychologie
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-247-3434-7
Název knihy v originálním jazyce:
Psychologie osobnosti : hlavní témata, současné přístupy
Název edice a číslo svazku:
Psyché
Místo vydání:
Praha
Název nakladatele:
Grada
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
24
Počet stran knihy:
301
Strana od:
167
Strana do:
195
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
lifespan development, classical theories, modern theories
Popis v původním jazyce:
Kapitola se zabývá celoživotním vývojem člověka z pohledu různých klasických i moderních teorií. Z klasických teorií zde čtenář může najít Freudovu teorii psychosexuálního vývoje, teorii psychosociálního vývoje E. H. Eriksona, Havighurstovu teorii vývojových úkolů a další teorie. Z moderních teorií jde například o Baltesovu lifespanovou teorii vývoje, teorii životní dráhy G. H. Eldera nebo teorii vývojového kontextualismu R. M. Lernera. Kromě popisu jednotlivých teorií, autorka nastiňuje i historické zázemí a budoucí možnosti výzkumu celoživotního vývoje člověka.
Popis v anglickém jazyce:
The chapter deals with lifespan human development from the perspective of various classical and modern theories. Among the classical theories the reader may find Freud's theory of psychosexual development, psychosocial development theory of E. H. Erikson, Havighurst's developmental tasks theory, and other theories. There are also modern theories such as Baltes' life-span developmental theory, life-course theory of G. H. Elder or theory of developmental contextualism of R. M. Lerner. In addition to describing these various theories, the author outlines the historical background and future options of lifespan human development research.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules