OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Centrum pro hospodářské a sociální dějiny (25820)
Název:
The Role of School Inspectors in the Development of Cisleithanian Vocational Education from the 1850s to the Early Twentieth Century
Citace
Kadlec, P. The Role of School Inspectors in the Development of Cisleithanian Vocational Education from the 1850s to the Early Twentieth Century.
In:
From School Inspectors to School Inspection. Supervision of Schools in Europe from the Middle Ages to Modern Times.
1. vyd. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2022. s. 221-232. ISBN 978-3-7815-2523-8.
Podnázev
Rok vydání:
2022
Obor:
Dějiny
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-3-7815-2523-8
Název knihy v originálním jazyce:
From School Inspectors to School Inspection. Supervision of Schools in Europe from the Middle Ages to Modern Times
Název edice a číslo svazku:
neuvedeno
Místo vydání:
Bad Heilbrunn
Název nakladatele:
Julius Klinkhardt
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
12
Počet stran knihy:
295
Strana od:
221
Strana do:
232
Počet výtisků knihy:
200
EID:
Klíčová slova anglicky:
Inspectors, schools, Cisleithania, 19th century, 20th century, vocational education
Popis v původním jazyce:
The chapter deals with the formation of vocational school inspectorates and the role played by their inspectors in the Cisleithanian region of the Habsburg Monarchy from the 1850s until the First World War. The overall pan-Cisleithanian perspective is supplemented with a more detailed view at the provincial and local level, where is used the Silesian region as a case study in discussing how school inspectors were actively involved in the establishment of local vocational institutions and their quality standards.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/22:A2302G4T
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules