OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků
Citace
Nyklová, E. a Kaleja, M. Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků.
In:
QUAERE 2022: Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů 2022-06-27 Hradec Králové.
Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2022. s. 401-409. ISBN 978-80-87952-36-8.
Podnázev
Rok vydání:
2022
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
401
Strana do:
409
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-87952-36-8
Kód ISSN:
Název sborníku:
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
MAGNANIMITAS
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
QUAERE 2022
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
education, Roma pupil, socially excluded pupil, barriers, teaching assistant
Popis v původním jazyce:
Na pozornost pedagoga a jeho individuální přístup má v současném inkluzivním vzdělávání nárok každý žák. Jednotliví pedagogové se s požadavky, které jsou na ně v této souvislosti kladeny, vyrovnávají různě, odlišují se svým vlastním postojem k práci i ke svěřeným žákům, svou motivací, oddaností, spokojeností, ochotou pracovat nad rámec svých povinností a vkládat do vzdělávání a výchovy žáků své „já“. Jejich rozdílný přístup k edukaci svěřených žáků nabádá k přemýšlení nad tím, zda pedagogové obecně dělají svou práci s dostatečně vynakládaným úsilím, s chutí a radostí, s kolegiálním respektem, k oddaností k výkonu profese a s cílem předat svým žákům maximum toho, co dokáží zvládnout. Následující text se v tomto kontextu zaměřuje na bariéry ve vzdělávání romských žáků a potřebě proromsky orientovaného nastavení pedagogů nezbytného pro podporu školní úspěšnosti žáků. A také pro úspěšnou realizaci prevence předčasného odchodu ze vzdělávání.
Popis v anglickém jazyce:
Every pupil is entitled to the teacher's attention and his individual approach in current inclusive education. Individual pedagogues cope with the demands placed on them in this context in different ways, they differ in their own attitude to work and to the pupils entrusted to them, their motivation, dedication, satisfaction, willingness to work beyond the scope of their duties and put your "self" into the education and upbringing of pupils. Their different approach to the education of the entrusted encourages pupils to think about whether teachers in general do their work with sufficient effort, with gusto and joy, with collegial respect, with dedication to the practice of the profession and with the aim of passing on to their pupils the maximum of what they can manage. The following text se in this context, it focuses on the barriers in the education of Roma pupils and the need for a pro-Roma-oriented attitude of pedagogues necessary to support pupils' success at school. And also for the successful implementation of the prevention of early leaving education.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/22:A2302FST
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules