OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
FACTORS AFFECTING MOTIVATION AND DECISIONS OF SECONDARY TECHNICAL SCHOOLS' STUDENTS IN SECONDARY EDUCATION
Citace
Vicherková, D. FACTORS AFFECTING MOTIVATION AND DECISIONS OF SECONDARY TECHNICAL SCHOOLS' STUDENTS IN SECONDARY EDUCATION.
In:
MMK 2021 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: MMK 2021 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2021-12-20 Hradec Králové.
Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2021. s. 523-533. ISBN 978-80-87952-35-1.
Podnázev
Rok vydání:
2021
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
11
Strana od:
523
Strana do:
533
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-87952-35-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
MMK 2021 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
MAGNANIMITAS
Místo vydání:
Hradec Králové
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
MMK 2021 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
motivation for technical studies, interest in technology, professional orientation of the student, diagnostic assessment, school success
Popis v původním jazyce:
The paper reports on the results of empirical research aimed to find out the factors influencing the motivation and decisions of secondary technical schools' students in secondary education. Hypotheses, assuming the statistical significance of the relationship between self-study and students' aspirations to be successful at school, and the relationship between students' interest in technology and their selection of a secondary school with a technical focus due to high future earnings, were verified through a quantitatively oriented questionnaire survey of 620 students from 4 secondary technical schools in the Czech Republic. Research findings can contribute to targeted educational diagnostics of students' professional orientation and support their motivation for technical studies.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules