OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra psychologie (25700)
Název:
Generativita jako významný vývojový úkol v dospělosti
Citace
Millová, K. a Blatný, M. Generativita jako významný vývojový úkol v dospělosti.
In:
M. Blatný.
Psychologie celoživotního vývoje.
Praha: Karolinum, 2016. s. 243-260. ISBN 978-80-246-3462-3.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Psychologie
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-246-3462-3
Název knihy v originálním jazyce:
Psychologie celoživotního vývoje
Název edice a číslo svazku:
neuveden
Místo vydání:
Praha
Název nakladatele:
Karolinum
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
Autor zdrojového dokumentu:
M. Blatný
Počet stran:
18
Počet stran knihy:
290
Strana od:
243
Strana do:
260
Počet výtisků knihy:
neuveden
EID:
Klíčová slova anglicky:
generativity; generative concern; generative action; Erik H. Erikson
Popis v původním jazyce:
Generativita jako péče, předávání zkušeností a hodnot dalším generacím se poprvé objevila v psychosociálním modelu vývoje Erika H. Eriksona v polovině 20. století. Systematický rozvoj výzkumu generativity na teoretické i empirické rovině nastal však až od 80. let 20. století. V kapitole podáváme přehled starších i novějších teorií a výzkumů zabývajících se generativitou jako multidimenzionální a strukturovanou charakteristikou, která v současnosti již přesahuje hranice vývojové psychologie. Zabýváme se otázkami typů generativity, věkovému omezení a genderovým, kulturním i metodologickým aspektům generativity; pozornost věnujeme také oblastem zkoumaným v kontextu generativity i případné nejednotnosti předkládaných modelů a výsledků.
Popis v anglickém jazyce:
Generativity as care, passing on experience and values to future generations first appeared in Erik H. Erikson's psychosocial model of development in the mid-20th century. However, the systematic development of generativity research on a theoretical and empirical level did not occur until the 1980s. In this chapter we provide an overview of older and newer theories and research dealing with generativity as a multidimensional and structured characteristic, which currently exceeds the boundaries of developmental psychology. We deal with issues of generativity types, age restrictions and gender, cultural and methodological aspects of generativity; we also pay attention to the areas examined in the context of generativity and possible inconsistencies of the presented models and results.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules