OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra psychologie (25700)
Title:
Klasické teorie vývoje
Citace
Millová, K. Klasické teorie vývoje.
In:
M. Blatný.
Psychologie celoživotního vývoje.
Praha: Karolinum, 2016. s. 23-37. ISBN 978-80-246-3462-3.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Psychologie
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-246-3462-3
Book title in original language:
Psychologie celoživotního vývoje
Title of the edition and volume number:
neuveden
Place of publishing:
Praha
Publisher name:
Karolinum
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
M. Blatný
Number of pages:
15
Book page count:
290
Page from:
23
Page to:
37
Book print run:
neuveden
EID:
Key words in English:
psychosexual theory of development; psychosocial thoery of development; theory of cognitive development; theory of moral development; developmental tasks theory
Annotation in original language:
Klasické teorie vývoje vznikaly od počátku 20. století a často popisovaly pouze vývoj v první polovině života. Kapitola se zabývá některými nejdůležitějšími teoriemi, které ovlivnily další výzkum vývoje, s důrazem na modely popisující celý život člověka. Jde o teorie sledující různé aspekty vývoje: osobnostní charakteristiky, sociální vztahy, kognitivní nebo morální dimenzi. Na závěr je zmíněn kritický pohled na tyto teorie a vznik východisek pro další rozvoj teoretického přístupu k celoživotnímu vývoji člověka.
Annotation in english language:
Classical theories of development originated from the beginning of the 20th century and often described only the development in the first half of life. The chapter deals with some of the most important theories that have influenced further development research, with an emphasis on models describing human life. These are theories that follow various aspects of development: personality characteristics, social relationships, cognitive or moral dimension. Finally, a critical view of these theories and the emergence of starting points for the further development of a theoretical approach to human lifespan development is mentioned.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules