OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Cooperation of Children’s Legal Representatives with Kindergarten Pedagogical Staff in Solving Defined Problems
Citace
Burkovičová, R. a Fodorová, K. Cooperation of Children’s Legal Representatives with Kindergarten Pedagogical Staff in Solving Defined Problems.
In:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY: Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY 2021-09-07 Čeladná.
Ostrava: Vysoká škola PRIGO, 2021. s. 27-38. ISBN 978-80-87291-29-0.
Podnázev
Rok vydání:
2021
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
13
Strana od:
27
Strana do:
38
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-87291-29-0
Kód ISSN:
2571-1776
Název sborníku:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Vysoká škola PRIGO
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY
Místo konání konference:
Čeladná
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
000836186000003
EID:
Klíčová slova anglicky:
Pedagogical Staff, Kindergarten, Child, Legal Representative, Cooperation, Issues
Popis v původním jazyce:
Prezentovány výsledky výzkumu. Cílem výzkumu bylo zjistit častost navazování spolupráce a obtížnost spolupráce při řešení problémů, které potřebovali zákonní zástupci dětí zařazených v mateřské škole řešit ve spolupráci s pedagogickými pracovníky mateřské školy. Kvantitativně orientovaný výzkum, metodou sběru dat dotazník, výzkumným souborem pedagogičtí pracovníci.
Popis v anglickém jazyce:
Cooperation of children’s legal representatives with kindergarten pedagogical staff is one of the preschool education conditions, yet often influenced by social, economic and other issues. The research aimed at finding out the frequency of establishing cooperation and the difficulty in solving problems between legal representatives and kindergarten pedagogical staff. We used qualitative method and a questionnaire to collect the data. Participants included headmistress, head teachers, and “executive” kindergarten teachers. Within economic area, paying education fee was the most frequent for “seamless cooperation”, cooperation in paying meals was most frequently addressed as “with difficulties”, and the above-standard activities were most frequently “without difficulties”. Within social area, cooperation regarding kindergarten availability, its location in a certain area and inclusion related problems were mostly addressed “sometimes”. Personal consultation was found as the most effective cooperation form in problem solving. In a public professional environment, focused attention is needed to address the outlined issues.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/21:A2202CDM
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules