OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Našeptávač :
Přidat autora k záznamu
Zavřít
Dále
Dále
Zavřít
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu
*
:
RUV - Certifikovaný záznam
Domácí pracoviště
*
:
Katedra sochařství (50240)
Název
*
:
Věčné interakce
Citace :
Mydlarčík, M. Věčné interakce. 2020.
Podnázev :
Rok :
2020
Obor :
Klíčová slova anglicky :
Sculpture;mass;spontaneity
Popis v původním jazyce :
Výstava přináší koncepci, ve které se Martin Mydlarčík - očima sochaře snaží zorientovat v nejisté a dynamicky se měnící zkušenosti z reality. Aplikuje zde své vidění světa a navazuje jim na již faktické a ustálené závěry či konsenzy (v podobě fyziky, nebo Věd o zemi). V tomto případě pohlíží na přírodní jevy - živly, jako celek a sám sebe organizující systém. Uspořádaný chaos hmot, který se odehrává všude kolem v rozmanitých spektrech, rychlostech a měřítcích. Pojednává o vnímání těchto živých fenoménu každého dne. Jsou svou obecnou, stále znovu a vždy jinak se opakující přítomností často bezejmennou příčinou a důsledkem. Výstava soch Martina Mydlarčíka tedy reflektuje snahu o ucelený pohled na přírodní principy živelnosti. Jde o vidění a následné zhmotnění věčných interakcí pralátek v prostoru. Celých mas hmot, které utvářejí prostorové stopy neboli siluety pohybu. Vše, co se děje v globálním měřítku se jeví, (rovněž v tematice živlu) v malém, bezprostředně kolem nás. A to jsou např. nezmapované nuance proudění, vlnění, cirkulací, pnutí, rázových vin, deformací atd... Tyto živé fenomény každého dne jsou v cyklu soch Martina Mydlarčíka revidovány a převážně tradiční sochařskou technikou vepsány do těžkých nebo naopak provzdušněných prostorových forem. Je pro něho zajímavé poodkrývat prostřednictvím vizuálních zkratek, to, co je skryto např. za vírové stezky za obyčejným mávnutím rukou, nebo dopadajícími tělesy na vodní hladinu, rozvířením ohně atd. Vždyť Příroda je stále jiná, než naše představy o ní a to je nekonečná příležitost pro umělce a jeho vnitřní obrazy, jeho svět, kterým může tvořit nejen estetické závěry a teoretické pohledy.
Popis v anglickém jazyce :
The exhibition brings a concept in which Martin Mydlarčík - through the eyes of a sculptor - tries to orient himself in an uncertain and dynamically changing experience of reality.He applies his vision of the world here and builds on their already factual and established conclusions or consensus (in the form of physics or Earth Sciences). In this case, he looks at natural phenomena - the elements, as a whole and the self-organizing system.An ordered chaos of matter that takes place all around in a variety of spectra, speeds and scales. It deals with the perception of these living phenomena every day. They are their general and ever-repeating presence, often of an nameless cause and effect. The exhibition of sculptures by Martin Mydlarčík thus reflects the effort for a comprehensive view of the natural principles of naturalness.It is about seeing and subsequent materialization of eternal interactions of primates in space. Whole masses of matter that form spatial traces or silhouettes of motion. Everything that happens on a global scale appears (also in the theme of the element) in a small, immediately around us. And these are, for example, uncharted nuances of flow, waves, circulation, stresses, shock waves, deformations, etc ...These living phenomena of each day are revised in the cycle of sculptures by Martin Mydlarčík and inscribed in mostly sculptural techniques into heavy or, on the contrary, aerated spatial forms. It is interesting for him to reveal through visual abbreviations what is hidden, for example, behind vortex paths behind a simple wave of his hands, or falling bodies on the water surface, the opening of fire, etc. After all, Nature is still different from our ideas about it and it is infinite an opportunity for the artist and his inner paintings, his world, which can form not only aesthetic conclusions and theoretical views.
Typ zdroje financování výsledku :
Seznam projektů :
ID Projektu
Název projektu
Seznam ohlasů :
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules