OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál
Citace
Kaleja, M. Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál.
In:
Mezinárodní vědecká a odborná konference Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání: Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference 2019 Opava.
Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019. s. 6-14. ISBN 978-80-7510-381-9.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
6
Strana do:
14
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7510-381-9
Kód ISSN:
Název sborníku:
Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Místo vydání:
Opava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní vědecká a odborná konference Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání
Místo konání konference:
Opava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
roma child, pupil, school, compulsory school attendance, pedagogue, education, upbringing, profession, aspects of education, parent, inclusion, consideration
Popis v původním jazyce:
Příspěvek tematizovaný k inkluzi ve vzdělávání romských dětí a žáků povinné školní docházky svým obsahem posouvá často diskutované otázky, týkající se institucionalizovaného školního vzdělávání, v jehož rámci se hojně, a jak se také zdá zdlouhavě, prolongovaně, ovšem nadále bez jasnějšího posunu v dané věci, či hmatatelného výsledku, řeší problémy segregovaného školství a tzv. systémová pochybení ve smyslu diagnostických procesů a jejich zkreslených či obecně generalizovaných závěrů. Text cílí k záměrnému posunu v inkluzivních tendencích, a to směrem k jazyku, k osobnímu a osobnostnímu nastavení pedagogických pracovníků, v jehož rámci bude reálné pedagogické působení v souladu se standardy výkonu profese. Součástí textu je krátká prezentace dosažených projektových výstupů, které díky vlastní realizaci projektu celý řešitelský tým svým proangažovaným úsilím a nasazením zajistil, za co všem projektovým pracovníkům jako řešitel projektu upřímně děkuji.
Popis v anglickém jazyce:
The content of the article on inclusion in the education of Roma children and pupils in compulsory schooling shifts the frequently discussed issues concerning institutionalized school education, in which there is abundant, and as it also seems lengthy, prolonged, but still without a clearer shift in the matter, or tangible result, solves the problems of segregated education and the so-called systemic errors in terms of diagnostic processes and their distorted or generally generalized conclusions. The text aims at a deliberate shift in inclusive tendencies, namely towards language, personal and personality of pedagogical staff, within which the real pedagogical activity will be in accordance with the standards of the profession. Part of the text is a short presentation of the achieved project outputs, which thanks to the actual implementation of the project, the entire research team with their committed efforts and commitment to what I sincerely thank all the project staff as the project leader.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/19:A2202ADP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules