OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název:
Subjective Attitudes to Inclusion as a Current Social Problem
Citace
Burkovičová, R. a Hanuš, D. Subjective Attitudes to Inclusion as a Current Social Problem.
In:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY: Economic and Social Challenges for European Economy: Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY: Economic and Social Challenges for European Economy 2019-09-03 Čeladná, Czech Republic.
Ostrava: Vysoká škola PRIGO, 2019. s. 75-86. ISBN 978-80-87291-25-2.
Podnázev
Rok vydání:
2019
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
12
Strana od:
75
Strana do:
86
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-87291-25-2
Kód ISSN:
2571-1776
Název sborníku:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY: Economic and Social Challenges for European Economy
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Vysoká škola PRIGO
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY: Economic and Social Challenges for European Economy
Místo konání konference:
Čeladná, Czech Republic
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Inclusion, Attitude, Child of Preschool Age, Belief, Selectivity, Orientation.
Popis v původním jazyce:
Česká společnost v poslední době akcentuje pozitivní postoj k inkluzi. Cílem článku je prezentovat výsledky výzkumu subjektivních postojů 132 kvalifikovaných a profesně aktivních učitelek mateřských škol, a to k procesu inkluze dítěte předškolního věku v současnosti; jejich strukturu a charakteristiku. Postoje k inkluzi byly získány metodou volné výpovědi na konkrétní zadání. Jsou tedy deklarované a zaměřené zejména ve vztahu k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Byly rozkryty všechny složky postojů. Z charakteristik učitelových postojů byla identifikována (1) výběrovost, a to k situacím, k nespecifikovaným okolnostem a k dalším lidem, která je ovlivněná věkem četností a osobními specifiky dětí ve třídě; (2) orientovanost, a to ve více kvalitách; (3) upozornění a (4) uvědomovaná odbornost procesu inkluze. Zjištěnými typy názorů byly obecné soudy; odvození i vedlejší věci. Získané datové fragmenty byly analyzovány kvalitativním přístupem v paradigmatickém modelu.
Popis v anglickém jazyce:
Czech society has recently emphasized the positive attitude towards inclusion. Thus, this article presents the results of research of subjective attitudes of 132 qualified and professionally active kindergarten teachers, namely to the process of inclusion of a preschool child at present; their structure and characteristics. Attitudes to inclusion were obtained by the method of free answer to the specific assignments. They are therefore declared and focused especially on children with special educational needs. All components of attitudes were uncovered. Characteristics of teacher attitudes have identified (1) selectivity to situations, to unspecified circumstances, and to other people, which is influenced by the age, frequency and personal specifics of children in the classroom; (2) multi-quality orientation; (3) notice and (4) the awareness of the inclusion process. General claims were the types of found opinions; derivatives and secondary things (Benesch, 1997). The obtained data fragments were analysed by a qualitative approach in the paradigm model.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/19:A22029KV
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules