OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra českého jazyka (25300)
Název:
Napětí mezi výrazem slovesného modu a jeho významem (na materiálu českého reklamního diskursu)
Citace
Srpová, H. Napětí mezi výrazem slovesného modu a jeho významem (na materiálu českého reklamního diskursu).
In:
Slovanské studie - Studia Slavica VII .
Opole - Ostrava: Uniwersytet Opolski - FF OU v Ostravě, 2003. Uniwersytet Opolski - FF OU v Ostravě, 2003. s. 271-278. ISBN 1214-3111.
Podnázev
Rok vydání:
2003
Obor:
Jazykověda
Počet stran:
8
Strana od:
271
Strana do:
278
Forma vydání:
Kód ISBN:
1214-3111
Kód ISSN:
Název sborníku:
Slovanské studie - Studia Slavica VII
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Uniwersytet Opolski - FF OU v Ostravě
Místo vydání:
Opole - Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
commercial; content; form; expression; function; verbal mode; speech function; Czech language;
Popis v původním jazyce:
Článek analyzuje primární a sekundární řečové funkce indikativu, imperativu a kondicionálu, korelaci mezi sémantickým výběrem řečových funkcí a gramatickou strukturou na materiálu českých reklam.
Popis v anglickém jazyce:
Commercials have long-standing and cumulative effect. The Czech people - customers, writers of commercial texts, designers, psychologists, sociologists etc. - have not been prepared for their massive attack. That is why the article analyses the dichotomic terms - content (form) and expression (function) of the verbal mood, their relationship and position in the Czech commercial discourse. The article analyzes primary and secondary speech function and the grammatical structure, which is typically chosen to encode it. Through examples of the Czech commercial texts both marked and unmarked correlation is presented.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules