OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název:
M-LEARNING: ARTS EDUCATION IN THE DIGITAL AGE
Citace
Bajnarová, M. M-LEARNING: ARTS EDUCATION IN THE DIGITAL AGE.
In:
Proceedings of the 15th CER Comparative European Research Conference 2021 London.
London: Sciemcee, 2021. s. 143-147. ISBN 978-1-9993071-7-2.
Podnázev
Rok vydání:
2021
Obor:
Počet stran:
5
Strana od:
143
Strana do:
147
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-1-9993071-7-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proceedings of the 15th CER Comparative European Research Conference
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Sciemcee
Místo vydání:
London
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
London
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Art education, pupils, M-learning, art history, museum collections
Popis v původním jazyce:
The paper points out an important educational aspect of M-learning in Art education, specifically focusing on art history and museum collections. In the first part, the paper deals with M-learning and looks at this method of education as an option that would fundamentally affect the quality of art education. Above all, the author considers how the use of M-learning in art education could stimulate the development of children's knowledge, critical thinking, as well as how it could arouse children's curiosity and deepen their interest in their (self)education in the field of art. The paper also points out the possible disadvantages of M-learning for art education. The second part of the paper presents applications designed for learning and understanding art and art collections, which could be beneficial in teaching art education and could stimulate pupils to develop their own knowledge of art.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules