OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra historie (25800)
Název:
How to Study History Textbooks in the 21st Century? Research into the Educational Properties of Textbooks in Terms of School Historical Sources
Citace
KAREN, J. How to Study History Textbooks in the 21st Century? Research into the Educational Properties of Textbooks in Terms of School Historical Sources: Interpreting the Traces of History of Everyday Life.
In:
At the Source of Dailiness .
Poznaň: Adam Mickiewicz University in Poznań, 2020.
Podnázev
Interpreting the Traces of History of Everyday Life
Rok vydání:
2020
Obor:
Počet stran:
Strana od:
Strana do:
Forma vydání:
Kód ISBN:
Kód ISSN:
Název sborníku:
At the Source of Dailiness
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Adam Mickiewicz University in Poznań
Místo vydání:
Poznaň
Stát vydání:
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
textbook studies, methodology, competences, historical thinking, french textbook
Popis v původním jazyce:
Cílem textu je prozkoumat užití tématu historie každodennosti na školních historických pramenech francouzské učebnice pro střední školy z nakladatelství Hachette Education a porovnat je s českými učebnicemi, konkrétně s pracovními sešity nakladatelství Didaktis. Pro analýzu pramenů bude vytvořen pilotní návrh metodiky hodnocení didaktické vybavenosti školního historického pramene, jejíž ambicí je zohlednit zacílení úkolů a otázek na konkrétní kategorie kompetencí historického myšlení podle kanadského didaktika Petera Sexiase.
Popis v anglickém jazyce:
The aim of this text is to explore the use of the concept of history of everyday life in the school historical sources of a French textbook for secondary schools by the publishing house Hachette Education and to compare it with Czech textbooks, namely workbooks by the publishing house Didaktis. To analyse the sources, a pilot proposal of a methodology for evaluating the educational properties of school historical sources will be created. The ambition of the methodology is to take into consideration the focusing of tasks and questions on specific categories of historical thinking competences according to the Canadian education expert Peter Seixas.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules