OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Název:
Augmented Reality and Future Mathematics Teachers
Citace
Koreňová, L., Babinská, M. a Dillingerová, M. Augmented Reality and Future Mathematics Teachers.
In:
Augmented Reality in Educational Settings.
Leiden, The Netherlands: Brill | Sense, 2020. s. 236-263. ISBN 978-90-04-40883-8.
Podnázev
Rok vydání:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-90-04-40883-8
Název knihy v originálním jazyce:
Augmented Reality in Educational Settings
Název edice a číslo svazku:
neuvedeno
Místo vydání:
Leiden, The Netherlands
Název nakladatele:
Brill | Sense
Označení vydání
(číslo vydání):
:
Vydáno:
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
28
Počet stran knihy:
447
Strana od:
236
Strana do:
263
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Augmented Reality, Teacher Training, Digital Technologies, Education
Popis v původním jazyce:
The chapter is devoted to the application of augmented reality (AR) in teacher-training programmes at universities. The first part describes the opportunities of future mathematics teachers at the Faculty of Mathematics, Physics and Informatics of Comenius University in Bratislava to work with digital technologies. The second, main part, describes the research of the AR application: Augmented Polyhedrons – Mirage 2.2. We conducted two studies with 40 future teachers. Results support the suitability of the selected application and AR in general. However, the implementation has to be precise, with carefully chosen and formulated tasks to solve. The last part of the chapter summarizes useful AR applications for secondary schools.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/20:A21027LH
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules