OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Název:
MUSEUM: SPACE FOR EDUCATING SOCIALLY HANDICAPPED CHILDREN
Citace
Bajnarová, M. MUSEUM: SPACE FOR EDUCATING SOCIALLY HANDICAPPED CHILDREN.
In:
Proceedings of the 14th CER Comparative European Research Conference 2020 London.
London: Sciemcee Publishing, 2020. s. 154-156. ISBN 978-1-9993071-6-5.
Podnázev
Rok vydání:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
3
Strana od:
154
Strana do:
156
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-1-9993071-6-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proceedings of the 14th CER Comparative European Research Conference
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Sciemcee Publishing
Místo vydání:
London
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Místo konání konference:
London
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
museum, museum pedagogy, education programmes, social handicap, children
Popis v původním jazyce:
Research will deal with the phenomenon of museums as educational institutions which develop their social mission and respect the diversity of their audiences. Attention will be paid to socially handicapped children as a specific target group of museum education. The aim is to analyse current education options offered by museums to socially handicapped children. The research will include an analysis of eight education options, using observation and structured interviews with lectors.These options will be subsequently compared. The research will focus on the educational intent of education programmes. The author is especially interested in learning how the educational aspect of special requirements of the group's education is taken into account when education programmes are being drawn up.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules