OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra chemie (31500)
Název:
Kovy v projektech
Citace
Kubný, J. a Trčková, K. Kovy v projektech.
In:
Projektové vyučování a další aktivizační strategie ve výuce přírodovědných oborů: PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ A DALŠÍ AKTIVIZAČNÍ STRATEGIE VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ XVII.: PRAKTICKÉ NÁMĚTY 2019-11-07 Praha.
Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra chemie a didaktiky chemie, 2020. s. 27-34. ISBN 978-80-7603-171-5.
Podnázev
Rok vydání:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
27
Strana do:
34
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7603-171-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ A DALŠÍ AKTIVIZAČNÍ STRATEGIE VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ XVII.: PRAKTICKÉ NÁMĚTY
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra chemie a didaktiky chemie
Místo vydání:
Praha
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Projektové vyučování a další aktivizační strategie ve výuce přírodovědných oborů
Místo konání konference:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Project-based learning, motivation, knowledge-constuction, learning to learn, peer learning.
Popis v původním jazyce:
Cílem této práce bylo navrhnout a prakticky ověřit projekt „Není všechno zlato, co se třpytí“. Nejprve bylo provedeno pilotní šetření na gymnáziu PRIGO ve třídě sekundě. Byly ověřeny navržené podmínky realizace a hodnocení projektu. Postupnými kroky od přípravy individuálního posteru formátu A4 ke skupinovému posteru A1 se žáci naučili pracovat s informačními zdroji, třídit informace, formálně upravovat text, vzájemně se tolerovat a komunikovat. Úkolem žáků ve čtyřčlenných nebo pětičlenných skupinách bylo nejprve vytvořit sérii čtyř posteru pro jednotlivá podtémata (výskyt, výroba, vlastnosti a použití), následně každá skupina vytvořila jeden poster formátu A1 jako kompilaci všech čtyř podtémat. Projekt byl realizován 43 žáky 9. ročníku na ZŠ Hlučín Rovniny. Během řešení byla žákům poskytována průběžná zpětná vazba zadavatelem projektu prostřednictvím emailu. Postupnými kroky od přípravy individuálního posteru ke skupinovému se žáci naučili pracovat s informačními zdroji, třídit informace, formálně upravovat text, vzájemně se tolerovat a komunikovat. Z odevzdaných sebehodnotících dotazníků bylo zjištěno, že 49 % žáků práce na projektu baví, 67 % žáků vnímá jako negativum realizaci ve volném čase, 10 % respondentům vadí týmová spolupráce, asi 40 % žáků se necítí příliš komfortně, jsou stydliví, nervózní, cítí úzkost, mají nízké komunikační dovednosti.
Popis v anglickém jazyce:
This article provides instruction on how pupils can prepare for group learning method of project-based education. The aim of this work was to design and practically verify the project “There is not all gold that glitters”. The project was implemented by 43 pupils of the 9th grade at the Hlučín Rovniny Primary School. Gradually the pupils learned to work with information sources, sort information and formally edit the text. The self-evaluation questionnaires submitted revealed that 49% of pupils enjoy working on the project, 67% of pupils perceive negative implementation of leisure time, 10% of respondents are bothered by teamwork, about 40% of pupils are shy, nervous or anxious.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules