OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
PUPIL'S CREATIVITY AS A FACTOR INFLUENCING READING OF ARTISTIC TEXTS
Citace
Vicherková, D., Paličková, A. a Davidová, P. PUPIL'S CREATIVITY AS A FACTOR INFLUENCING READING OF ARTISTIC TEXTS.
In:
CER 2020 Comparative European Research: Proceedings of the 14th CER Comparative European Research Conference - International Scientific Conference for Ph.D. Students of EU Countries 2020-10-26 London.
London: Sciemcee Publishing, 2020. s. 169-173. ISBN 978-1-9993071-6-5.
Podnázev
Rok vydání:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
5
Strana od:
169
Strana do:
173
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-1-9993071-6-5
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proceedings of the 14th CER Comparative European Research Conference - International Scientific Conference for Ph.D. Students of EU Countries
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Sciemcee Publishing
Místo vydání:
London
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
CER 2020 Comparative European Research
Místo konání konference:
London
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
reading literacy, pupils´ creativity, factors of reading strategies development, secondary technical school pupil
Popis v původním jazyce:
The paper focuses on the current problem of pupils' creativity as a factor influencing reading of artistic texts. The article aims to reflect, describe, analyse, evaluate different manifestations of pupils' creativity (e.g. visual, literary, musical) and their relationship to the development of reading strategies of secondary technical schools in the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic pupils. The text presents the selected results of the quantitative questionnaire research focused on identifying the relationship of pupil's creativity as a factor influencing their reading strategies. The partial goal is to point out the factors contributing to the development of creative and critical thinking in the current representatives of the so-called digital generation in 21st-century society.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/20:A21026FP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules