OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra technické a pracovní výchovy (45070)
Title:
MONTESSORI PRINCIPY V ROZVOJI TECHNICKÉHO MYŠLENÍ
Citace
Tvarůžka, V. MONTESSORI PRINCIPY V ROZVOJI TECHNICKÉHO MYŠLENÍ.
In:
Trendy ve vzdělávání 2020: Trendy ve vzdělávání 2020: sborník abstraktů mezinárodní konference 2020-06-18 Olomouc.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. s. 27-27. ISBN 978-80-244-5686-7.
Subtitle
Publication year:
2020
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
1
Page from:
27
Page to:
27
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-244-5686-7
ISSN code:
Proceedings title:
Trendy ve vzdělávání 2020: sborník abstraktů mezinárodní konference
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Trendy ve vzdělávání 2020
Conference venue:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
technology, education, Montessori, pedagogy, pupil, student, teacher, proposal, tools.
Annotation in original language:
Článek pojednává o problematice výuky principů pedagogiky Montessori v kontextu rozvoje technického myšlení žáků a přípravy studentů učitelství. Rozvojem informačních technologií získaly principy Montessori pedagogiky nový a velmi aktuální smysl. Negativní vlivy IT, rizika virtuálního světa pro žáky mateřských a základních škol je možné kompenzovat efektivní výukou metodami pedagogiky Montessori. Přirozené poznávání reálného světa, získávání konceptuálních, procedurálních znalostí na základě rozvoje smyslů je podstatným přínosem ke zkvalitnění výuky technické výchovy studentů učitelství. Popisujeme jednotlivé principy výukových materiálů jakožto východiska pro výuku navrhování a realizace učebních pomůcek. Zveřejňujeme vlastní zcela nové učební pomůcky, popisujeme jejich metodiku a uplatnění, včetně praktického ověřování ve výuce mateřské školy.
Annotation in english language:
The paper deals with the issue of technological principles of Montessori pedagogy in context of technological thinking development and student´s preparation for teaching. By the development of information technologies, principles of Montessori pedagogy gained a new and very actual sense. Negative influence of IT and risks of virtual world for kindergarten and elementary school pupils is possible to compensate by effective education and methods of the Montessori pedagogy.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules